روز های هفته در زبان ایتالیائی

سلام به همه

دوست عزیز یوونتوسیمون آقا سعید از من خواسته بود در مورد مطالبی که در ابتدای پست قبلیم نوشته بودم بیشتر توضیح دهم .آقا سعید این دوست سنش بیشتر از من بود و تجربه حضور در اجتماع رو داشت و به من کمک کرد تا مشکلاتی رو که در دوستیم با دوستام داشتم بهش پی ببرم و بتونم حلش کنم .

چون من از دوستام خیلی اسیب دیده بودم و حالا تونستم دیدمو نسبت به اونها و نسبت به دوستی عوض کنم و با دوستام عاقلانه تر و زیرکانه تر و بهتر بر خورد کنم و از اونها آسیب نبینم . چون الان دوستی ها همش دو روئی و نامردی و خیانت شده ……

آره سعید جان باید منطقی برخورد کرد و اگر هم آدم میخواهد احساسی برخورد کنه بازهم باید منطقی عمل کنه یاور منطقی به صورت احساسی این نظر منه ………

به طور کلی این دوست من که کارش خیلی درسته واقعا تونست منو راهنمائی کنه چون خودش تجربه کرده بود تمام مشکلات دوستی رو … و تونست منو با حرفاش از افسردگی نجات بده

 به دو دلیل من از این افسردگی نجات یافتم یکی اینکه این دوستم کارش درسته و ذهن فعالی داره و دیدش نسبت به دنیا منطقی هستش و تونست منو خوب راهنمائی کنه و دوم اینکه من دوستش دارم

بازم از ‏ش.ف ممنونم


امروز پست کوتاهی دارم و می خواهم در مورد روزهای هفته
و زبان در زبان ایتالیایی صحبت کنیم پس توجه کنید:

تلفظ

ایتالیائی

انگلیسی

ساباتو

              Sabato

Saturday

دومنیکا

Domenica

Sunday

لوندی

Lunedi

Monday

مارتدی

Martedi

Tuesday

مرکولدی

Mercoledi

Wednesday

جوودی

Giovedi

Thursday

ونردی

Venerdi

Friday

دومانی

Domani

Tommorow

اوججی

Oggi

Today

ستیمانا

Settimana

Week

استانوته

Stanotte

Tonight

سرا

Sera

Evening

نوتته

Notte

Night

ماتتینو

Mattino

Morning

آننو

Anno

Year

مزه

Mese

Month

 

اگر سوالی دارید بپرسید و لطفا در قسمت نظرات نظر خودتون رو اعلام کنید ....

از بر و بچ رمی و میلانی و یوونتوسی و سایرین هم بابت نظراتی که در پست های من میگزارند متشکرم

 


نظرات 8 + ارسال نظر
شهره دوشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 06:59 ق.ظ

خوشم اومد کار جالبی آدم با زبان ایتالیائی بیشتر آ شنا میشه
به نظر من این پروژه رو ادامه بده.

دوستت دوشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 11:53 ق.ظ http://bigchangeredvoice.persianblig.com

تکلیف ما رو مشخص کن . ورزش یا ایتالیا ؟
تو نظر می دی که من نظر بدم .

مسعود سنسی دوشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 04:08 ب.ظ

سلام . خسته نباشی

حسام دوشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 04:46 ب.ظ http://ww.forza-roma.persianblog.com

سلام. ای ول مثل همیشه توپ بود. خسته نباشی.

امین روسونری سه‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 08:13 ق.ظ http://acmilan.blogsky.com

اینو مگه ننوشته بودی یه سری به من بزن و نظر بده و آی دیتو برام بذار
ممنون

آدم عصبانی چهارشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 02:09 ق.ظ

اسپورت رد ویس؟!

امین توتی چهارشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 02:50 ق.ظ http://www.gladiature-rom.persianblog.com

سلام.چه عجب به وب منم سر زدین مرسی.اینکه داری حروف ایتالیای را می نویسی خیلی خوشحالم .به کارت ادامه بده.حال کردیم با این لغات.مکالمه هم اگه شد برامون بنویس البته با معنی ایرانی.قربونت .یا علی

blue red چهارشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 07:29 ق.ظ http://bigchangeredvoice.persianblog.com

من که هنوز بلاگ اسپاتم .دستت درد نکنه . انشاءا... تلافی می نمایم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد